درباره اینستاگرام مارکتینگ بدانیم

استفاده از اینستاگرام مارکتینگ برای کسب وکار

با نگاهی به آمار می‌توانیم به این نتیجه برسیم که امروزه اینستاگرام یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌ها در جهان است. افراد زیادی در سرتاسر جهان به طور جدی در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند. این بدان معنا است که فرصت‌های زیادی برای کسب و کارها فراهم است تا بتوانند مخاطبان خاص خود را شناسایی کنند و از این طریق به رونق کسب و کار خود کمک کنند .

با توجه به فیلتر نبود اینستاگرام در ایران ، کسب و کار اینستاگرامی و بازاریابی اینستاگرام روز به روز در حال رشد است. اگر کسب و کاری دارید که هنوز برای آن پیج اینستاگرام افتتاح نکرده‌اید با ما در این مطلب همراه باشید تا بتوانید بهترین استراتژی را برای بازاریابی موفق در شبکه‌های اجتماعی خود تدوین کنید.

منظور از بازاریابی در اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ نوعی فعالیت بازاریابی اینترنتی است که در فضای اینستاگرام انجام می‌شود. همانطور که می‌دانید شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی را جهت تبلیغات آنلاین فراهم کرده‌اند. نکته‌ای که می‌بایست در نظر داشته باشید این است که اینستاگرام صرفا محل قرار گیری عکس‌های شما نیست. اینستاگرام با وجود استوری‌ها ، هشتگ‌ها و تبلیغات و ویدئوهای زنده توانسته است بستری قوی برای تجارت آنلاین و بازاریابی فراهم کند. معرفی محصول‌ها و خدمات در پیج اینستاگرام یکی از اولین و ساده‌ترین روش‌هایی است که صاحبان کسب و کار آن را انجام ‌داده‌اند و البته هنوز هم می‌دهند.

کاربر اینستاگرام می‌خواهد سرگرم شود. بنابراین شما هم چاره‌ای ندارید جز اینکه محتواهایی جذاب مناسب با سلیقه مخاطبانتان و البته در راستای کسب و کار خود تولید کنید. به همین دلیل، موضوع بازاریابی محتوایی در اینستاگرام پررنگ شده است. در واقع، اگر محتوای جذاب و کاربردی داشته باشید می‌توانید فرصتی برای معرفی خودتان به کاربران پیدا کنید.

اینستاگرام چه مزیت‌هایی دارد؟

اینستاگرام در ابتدا تنها اپلیکیشنی برای اشتراک گذاری عکس و سرگرمی بود وخیلی توجهی به کسب و کارها نمی‌کرد. اما کم‌کم روند خود را تغییر داد و به سمت ایجاد تغییراتی پیش رفت تا کسب و کارها بتوانند فعالیت راحت‌تری در این شبکه اجتماعی داشته باشند.

تمام کسب وکارها می‌توانند بدون وجود محدودیت بیزینس پروفایل ایجاد کنند و به ازای هر پست یا استوری که ارسال می‌کنند عملکرد خود را با توجه به آمار و ارقام موجود تحلیل کنند.

اینستاگرام به راحتی می‌تواند بدون آنکه کاربرمتوجه شود، وقت زیادی را از او بگیرد پس اگر شما بتوانید به شکل درستی در این شبکه اجتماعی بازاریابی کنید می‌توانید کاربران را با خود درگیر کرده و به اهداف خود برسید. در این مورد، به غیر از تعداد فالوئرها داده‌هایی که از میزان لایک، اشتراک گذاری، ذخیره کردن و دایرکت‌ها دریافت می‌کنیم به ما نشان می‌دهد که چقدر در تعامل با کاربران موفق عمل کرده‌ایم.

با توجه به امکانات زیادی که در اینستاگرام وجود دارد شما می توانید هر نوع محتوایی که می‌خواهید را تولید کرده و به اشتراک بگذارید. پس راز ماندگاری در اینستاگرام، خلاقیت و جذاب بودن محتواها است تا از این راه بتوانید برند خود را در ذهن مخاطبتان حک کنید.

بررسی نقطه‌های ضعف اینستاگرام و بازاریابی در‌ آن

عدم امکان تبلیغ مستقیم توسط اینستاگرام برای کاربران ایرانی

یکی از مشکلاتی که کاربران ایرانی با اینستاگرام دارند این است که نمی‌توانند به طور مستقیم در این شبکه اجتماعی تبلیغ کنند. البته این مشکلی است که همه شبکه‌های اجتماعی خارجی با کاربران ایرانی دارند..

محدود بودن راه‌های هدایت کاربر به وب‌سایت

اگر پیج شما زیر 10k  فالوئر داشته باشد، نمی‌توانید از طریق استوری برای کاربران خود لینک بگذارید. فقط می‌توانید به آنها بگویید که از طریق لینک موجود در بیو – تنها لینکی که در اینستاگرام قابل استفاده است – وارد سایت شما شوند.

گذشته از این، شما در هیچ پستی نمی‌توانید لینک بگذارید.

عدم امکان استفاده از شاپ اینستاگرام برای کاربران ایرانی

این قابلیت برای کاربران ایرانی غیر فعال است. پیج‌هایی هم که در گذشته بخش شاپ آنها فعال بوده است اکنون فقط محصولات قبلی را در پیج خود قرار می‌دهند.

سه اصل مهم برای موفقیت در اینستاگرام مارکتینگ

شناخت مخاطب

اگر شما مخاطب های پیج خودتان را بشناسید و بدانید که چه سلیقه هایی دارند و بیشتر به چه مواردی علاقه دارند می‌توانید برای این دسته از افراد تولید‌ محتوا کنید و این افراد را جذب پیج اینستاگرام خودتان کنید.

با شناخت مخاطب کار تبلیغات در اینستاگرام هم بسیار آسان تر خواهد بود. چرا که بعد از شناخت مخاطب متوجه خواهیم شد که این افراد بیشتر در کدام یک از پیج های اینستاگرام دیگر فعالیت می کنند، پس با تبلیغات در آن پیج ها به احتمال خیلی زیاد، اگر محتوای تبلیغاتی خوبی ساخته باشیم میتوانیم افراد بسیار زیادی را به پیج اینستاگرام خودمان جذب کنیم.

جذب مخاطب

همانطور که در اصل اول گفته شد اگر مخاطب را به خوبی شناسایی کنید ۵۰ درصد کار را انجام دادید، حال کافیست با تولید محتواهای جذاب و تبلیغات در پیج های دیگر که تعداد فالوورهای بالا دارند و فالوورهای آنها با مخاطبان هدف شما یکسان هستند آنها را علاقمند به دنبال کردن پیج خود کنید

کمپین فروش

کمپین فروش یعنی انجام دادن سلسله کارهایی که منجر به خرید محصول می شود. اگر شما بتوانید این کارها را به صورت دقیق و اصولی انجام دهید مطمئناً در عرض یک هفته میلیون‌ها تومان از محصول و خدمات خودتان را می توانید از طریق اینستاگرام مارکتینگ خود را بفروشید.

تاثیر اینستاگرام مارکتینگ روی سئو سایت

یکی از رایج‌ترین راه‌های فروش آنلاین محصولات داشتن وبسایت است؛ البته  به دلیل داشتن هزینه طراحی و هزینه های جانبی وتخصص ، شبکه‌های اجتماعی در این زمینه از وبسایت‌ها پیشی گرفته اند. از این رو بسیاری از کسب و کارها برای فروش کالاهای خود و کسب درآمد بیشتر در کنار داشتن وبسایت دارای پیج اینستاگرام یا کانال تلگرام نیز هستند.

اما اینستاگرام مارکتینگ چطور می تواند به بهبود سئو سایت کمک کند؟یا قرار دادن لینک وبسایت در بیو صفحه‌ی اینستاگرام چگونه موجب بهبود سئو سایت خواهد شد؟

همانطور که می‌دانید یکی از معیارهای گوگل جهت رتبه بندی وبسایت‌ها بر اساس تعداد بازدیدها و زمانی است که کاربران در یک سایت می‌مانند. در صورتی که شما پیج فعال و پرمخاطبی در اینستاگرام داشته باشید و لینک وبسایت خود را در  قسمت بیو آن قرار دهید مشخصاً افراد زیادی برای ثبت سفارش و آگاهی از قیمت کالاها از سایت‌تان بازدید خواهند کرد. با افزایش تعداد بازدیدکنندگان از وبسایت‌تان گوگل اینگونه برداشت خواهد کرد که حتماً سایت شما برای کاربران مفید بوده و محتوای جذابی دارد که از آن بازدید می‌شود؛ پس رتبه‌ی سایت شما بهبود می‌یابد تا افراد بیشتری بتوانند با سایت‌تان آشنا شوند و از محتوای آن استفاده نمایند.

خلاصه:

  • مواردی مانند وجود بیزینس پروفایل، نزدیک شدن به کاربران هدف، درگیر شدن کاربران با اینستاگرام و امکان ایجاد محتوای خلاقانه از مزیت‌های اینستاگرام برای کسب و کارها است.
  • عدم امکان تبلیغ مستقیم، غیر فعال بودن شاپ در اینستاگرام برای کاربران ایرانی و سخت بودن مسیر هدایت کاربر به وب‌سایت از جمله نقطه‌های ضعف این شبکه اجتماعی به شمار می‌رود.
  • استفاده از فالوئر، لایک و کامنت فیک هیچ کمکی به رشد کسب و کارها و افزایش فروش آنها نمی‌کند
درباره اینستاگرام مارکتینگ بدانیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top